Любовни писма от велики мъже

 В близкото минало, а и по-отдавна, хората са изразявали чувствата си чрез музика, танци, серенади, участия в състезания. Но когато са искали това да стане достояние само на любимия човек - те пишели писма. В тях пишели слова, чрез които разкривали и най-тайните кътчета от своята душа. Ето някой от най-популярните любовни писма от велики мъже.

"Вълнувам се като дете, когато си представям, че съм отново с теб - ако хората можеха да надникнат в сърцето ми, ще се почувствам засрамен. Всичко е студено за мен - като лед.
Ако ти беше с мен, може би щях да намирам любезностите на околните по-забавни, но засега всичко ми е празно. Сбогом, мила моя. Аз съм твой
Моцарт, който те обича
с цялата си душа.

ПС: докато пишех последната страница върху листа падаха сълза след сълза. Но трябва да се развеселя. Хващай - удивителен брой от целувки летят към теб. Виждам цяла тълпа от тях. ХА! ХА!... Току що хванах три от тях - вкусни са... целувам те милиони пъти."
 - Фолфган Амадеос Моцарт  до Констанс / 1782


"Какво правите толкова по цял ден, мадам? Какви са тези толкова важни дела, които ви ангажират и отнемат времето, през което бихте могли да напишете писмо на своя прекрасен любим? Какво влечение е угасило и отблъснало настрани любовта, нежната и постоянна любов, която му обещахте? Кой е този изумителен нов любовник, който ви е погълнал изцяло, завладял е дните ви и ви пречи да мислите за своя съпруг? Жозефина, внимавайте, в някоя прекрасна нощ вратата на спалнята ви ще се отвори и там ще бъда аз." - Наполеон Бонапарт до Жозефина / 13 ноември 1796


 "Безумно щастлив ме правиш с това, че ме приемаш изцяло, оставяш ме да бъда творец, но не забравяш и мъжа..Никоя жена, никога не ми е давала всички преимущества, от които се нуждая, а ти - ти ме подтикваш да вървя напред, да бъда себе си, да се пробвам във всичко. Ето защо  те обожавам. Ето защо си изключителна жена." 
- Хенри Милър до Анаис Нин / 1933



"Въпреки че все още съм в леглото, мислите ми бягат към теб, моя Безсмъртна любима, понякога радостни, после тъжни, очаквайки да разбера дали съдбата ще ни чуе, или не.
Да живея сам е единственото решение за мен – или само с теб, или напълно сам.
Да, аз съм решен да стигна до края, до предела на времето и пространството, за да стигна до теб и да падна в прегръдките ти, за да ти кажа, че ти си моят дом и мога да изпратя душата си, въплътена в теб, в царството на духовете.
Да, за нещастие, така е. Ти ще намериш сили да преодолееш всичко, особено след като знаеш колко съм ти верен; никой друг не може да притежава сърцето ми – никога, никога!.."   
 - Лудвиг ван Бетовен  до своята любима / 1812



"Скъпо мое сърце, мое честолюбиво, с възторг и упование заявявам, че всичко прекрасно на този свят е игра, и докато съм сигурен в любовта ти, всичко е възможно - аз съм в страната на честолюбието и успеха, и едничката ми надежда, е че скъпото ми сърце скоро ще е с мен."  - Скот Фицджералт  до Зелда/ 1912




 

 
източници - framar.bg, inlife.bg

Коментари