Стихче за мама и татко


ПРИ МАМА И ТАТКО
"Колко мило, колко сладко
е при мама и при татко!
Те за нас се много трудят,
те за нас се рано будят.
Щом очите си отворим,
със кого ще заговорим?
С нашта мама, кротка, мила,
със зората подранила.

 Тихо татко да събуди да отиде да се труди —
да печели и набави
дрехи и обувки здрави,
и тетрадки, и писалки
за дечицата си малки…
Колко мило, колко сладко
е при мама и при татко!" - Чичо Стоян


"Аз съм на татко
пиленце сладко.
Денем го слушкам,
нощем го гушкам.

Той ми купува
нови обувки,
аз пък му давам
сладки целувки." - неизвестен автор

У ДОМА
"Най-обичам у дома
вечер да се прибера....
...А пък в къщи огън грей.
Топла пита се пече.
Татко влиза и се смей.
Щипе ме: „Здравей, момче!“

Сяда и рисува с мен
къщички и зверове,
плет с един петел червен
и висо-оки върхове…
Вън навред лежи тъма.
Няма вече вън игра…

Най-обичам у дома
вечер да се прибера." -  Владимир Голев


КЛЮЧ ОТ БАЩИНИЯ ДОМ
"На вратлето на момчето
точно върху сърчицето
виждате ли — ключ блести!
Ключ не кой да е, случаен,
ключ незнаен или таен,
а по цялата земя
ключ най-важен — от дома!
Вързан здраво със кордон —
ключ от бащиния дом!

Скача весело детето,
дъжд прокапва от небето.
А ключето по сърцето
тихичко почуква в такт:
„Стига вече, мил юнак!
Дъжд вали. И ти се връщай
вече в бащината къща“.

Тича към дома юнакът,
дето знае, че го чакат.

Ето ключът е в ключалката.
Шапката — на закачалката.
Чаят в кухнята дими.
Мама, татко са сами
като в остров сред море.
Тъжни… Колко са му скъпи!
Колко умно, как добре
нашето момче постъпи,

че се вслуша как ключето
чука върху сърчицето."- Лиана Даскалова


БЛАГОДАРЯ ТИ, МАМО
"Благодаря ти, Мамо,
за твоя топъл скут,
за майчиното рамо,
за майчиния труд!

Благодаря ти още
за ясния ми ден,
за грижите ти нощем,
когато бдиш над мен!

За нежната закрила,
За кроткия ти глас,
за всичко, Майко мила,
благодаря ти аз!" - Асен Босев



художник-LindyLonghurst

Коментари