5 Български стиха посветени на зимата - част 2

1. Приказка

"Рижава лисица
преспите запали.
Над снега - мъглица,
дъх от портокали.

Залезът присяда
върху скреж от мигли.
Розовата клада
с въгленче намигна.




Тихо и студено,
свечерено, снежно...
Огнено вретено
точи златна прежда.

Сребърна висулка -
капчица прозрачна.
И искра - светулка
в плитката на здрача."  - Николай Милчев


2. "Вълшебна нощ, магията е жива,
в очите ни, надеждата искри.
В очакване на новата година,
камбанен звън, 12 изброи.

 Да е честита година нова,
да бъде мирна и плодородна.
Да има песен в живота,
а за децата усмивка нова.

Нека да бъдем утре по - добри,
нека да вярваме в мечтите.
И ако можем нека променим,
целият свят и аз и ти можем да бъдем по-добри!" - Дони и Ася



3. Декември

"Готова съм за зимата. Да тръгваме.
(И вятърът танцува като луд.)
Най-хубави са винаги прегръдките,
когато сме замръзнали от студ...
Готова съм. Събрала съм багажа.
И сложих всичко най-необходимо.
Две-три слънца, от мрака да ни пазят,
и споменът, че лятото го има...
Ще взема малко хляб, но на трошици.
И не че с тебе ще изгубим пътя.
Но може би ще срещнем гладни птици,
които ще нахраним с обичта си...
Вода ще взема. Не че ожаднявам,
защото от целувките ти пия.
Но винаги ще помня, че душата ми
е буйна като морската стихия...
Ще взема сол. За да не се залъгваме,
че пътят ще е сладък като мед.
Готова съм за зимата. Да тръгваме.
И края на света ще мина. С теб." - Мира Дойчинова

4.  "Две малки ръкавички
на простора
ще слагам зимата...
Ще ти притоплям мляко
посред нощ..
и щом заспиш
над детското креватче
ще бдя загрижена,
заслушана във равното ти дишане,
притихнала, обичаща...

Мечтая те!
Ще дойдеш ли?
За да е истина..." - momo


5. Целувал ли си някога снежинка    

"Целувал ли си някога снежинка...
...от тези най-обикновените,
дето се изсипват посред зима,
защото на небето му е весело
и просто тъй обича да си има
една торба с вълшебства за прозорци.
И когато най-не вярваш, че те има
и някак си ужасно ти е криво,
и цялата изминала година
ти е дарила обич само в погледа на куче,
една снежинка пърхаща и белокрила
докосва устните ти страшно мило
и целия си свят ти подарява
с една целувка – първа и последна...
...
Целувал ли си ...и аз не бях,
но целувката получих
през зимата, в която
една снежинка ме научи,
че вълшебство е това,
което ей-сега ще ти се случи..."  - blue-water-lilly.blogspot.com

Коментари