Чудатият художник


 "Когато гледам звездното небе, то ми се струва малко. Или аз раста, или вселената се смалява. освен ако не са и двете едновременно." - Салвадор Дали


Неговото пълно име е Салвадор Фелипе Хасинто Дали Доменек. Той е роден на 11 май 1904 Фигерас, Каталония, Испания. Салвадор Дали е един от най-известните сюрреалистични художници на всички времена. Запомнящ с чудатите си картини, странния си за много хора вид и не по-малко с ексцентричното си поведение. Освен страстта си към рисуването, той се занимавал със скулптура, фотография, мултимедия,

  работа и колаборации с  артистиНеговият брат, също наречен Салвадор, умира като малко дете, девет месеца преди раждането  на Дали. Родителите му са му казали, че е превъплъщение на по-големия си брат. През 1922г., Дали  учи в Училището за изящни изкуства в Сан Фернандо, там той бил известен като "малкия денди"- това се дължало на дългата му коса, бакенбарди, чорапи до коляното и панталони в стила на 19-ти век. След време пътува до Париж, където се запознава с Пабло Пикасо и Хуан Миро, който будят у него възхищение. През 1929г., Дали започва връзка с жената на име Гала, която по-късно му става съпруга.
 
Средни и късни години от живота си той прекарва между Съединените щати и любимата му Каталуния, Испания. През 1982г. съпругата му умира  и  той губи голяма част от волята си  живот.  Нарочно се дехидратирал, почти до точката на смъртта. Имало  е мистериозен пожар в апартамента му през 1984г., от който отново е бил спасен. Мнозина, обаче са смятали, че е опит за самоубийство. Той е починал от сърдечна недостатъчност  пет години след  съпругата си на 84 години. Вижте част от великите творения и мисли на художника.

 "Аз не взимам наркотици. Аз съм наркотикът."


 

" Сюреализмът, това съм аз."


 "Никак не ме трогва онова, което пишат критиците. Знам, че дълбоко в душата си те обичат моите работи, но се страхуват да го признаят."


"Единствената разлика между мен и един луд е, че не съм луд."

 "Когато гледам звездното небе, то ми се струва малко. Или аз раста, или вселената се смалява. освен ако не са и двете едновременно."

    "Когато бях на 6 години, исках да бъда готвач. Когато бях на 7, исках да бъда Наполеон. Моите амбиции продължават да растат със същата скорост дори сега. Сега не искам да бъда нищо по-различно от Салвадор Дали."


"Художник не е онзи, който се вдъхновява, а онзи, който вдъхновява."


"Това, с което се занимавам, е да развалям картините си. И после казвам: „Направих, каквото исках".


"Всички мои усилия, всеки ден и от край време целят едно единствено нещо: да успея да бъда Салвадор Дали".


източник -  webneel.com

Коментари