Стихче за баба и дядо

Всеки  от нас пази дълбоко в сърцето си, спомени от детството си, свързани с най-възрастните от рода. Стихчета, за най-любимите ни баба и дядо.

БАБА ИДЕ
"Баба иде!
Аз я чух
и набързо
се обух.



Вънка
ще се завтека,
отдалеч
ще й река:

- Мила бабо,
тук ела,
о, добре си
ни дошла!

Нещо тя
ще ми даде,
но дали
ще се яде?" - Чичо Стоян


ДЯДДО И АЗ
"С дядо много се обичаме,
с дядо страшно си приличаме:
той – Иван и аз – Иван,
той – засмян и аз – засмян,
той – юнак и аз – юнак,
само аз съм без мустак!" - Ангелина Жекова









БАБА
"Мама казва, че и баба
била някога мъничка,
че и тя не е можала
да се облече самичка,
че отзад й плели плитка,
роклята й била малка
и отивала да учи
със тетрадка и писалка!

Оле - колко ми е смешно!
Тази баба, толкоз стара,
дето с очилата гледа
и мърмори, и се кара -
с къса рокля и с тетрадка!

Бабо мила, бабо сладка!" - Дора Габе



МОЯТ ДЯДО
"Веднъж дядо ми каза,
когато бил малък
обичал да тича
бос по тревата.
Обичал да тича
бос по брега.
На воля да тича
бос по водата,
когато валял е
навънка дъжда...
Гледам аз дядо
(когото обичам),
не може да ходи,
а как ли е тичал?" - Иван Мишев

ДЕ, ДЕ, КОНЧЕ, КОЧЕ ВИХРОГОНЧЕ
"Къде отиваш с Конче?
На гости на Баба,
На Баба и на Дядо!
Кво ти даде Баба?
Орехче, Бонбонче!
Кво ти даде Дядо?
Конче-вихрогонче!
Хвърррррррр.." - неизвестен автор







източник - liternet.bg
изображения - by Dianne Denge




Коментари