5 Български стиха за Любовта част 2

Продължаваме с част 2 на стихове за любовта от български поети.

1. "А някъде далеч искрят поля
на чужди храмове с по-бляскави олтари…
Но аз нехая, „Любя те“ — шептя
пред твоя образ в щастие изгарям…"
 Стела Колева

2.  "Искам да ми правиш кафе.
Под душа да ми пееш с ноти-капки,
невиждаща... със босите нозе
да пия утрото от мокрите ти стъпки..

Искам да ми правиш кафе.
Със тиха дума, с ласка да събуждаш
петте ми сетива... море...
Деня ми с устните си да отключваш.."
Горица Петрова





3.  "Къде ли пак се луташ,
мое вдъхновение?
В кого се припознаваш? И на кого звъниш?
Чий тъмен поглед вдигаш за смело откровение?
На неизвестен гений? На самолюбец нищ?"
Георги Константинов

4.  "Аз назаем не съм те прегръщал
и на заем не съм те мечтал,
всяка ласка под брой да ми връщаш.
Мен ми стига, че нещо съм дал.
Може днес да не дойдеш на среща
но след ден,
но след два,
но след три
да потрепне в душата ти нещо
и за мен да преминеш гори,
над които небето поклаща
обгорено от бури платно."
Евтим Евтимов

5.  "С възторжени очи и с трепетни ръце
аз ще пристъпя тихо, бавно и свенливо
тях - белите цветя на своето сърце -
пред твоите крака ще сложа мълчаливо."
Христо Смирненски

Коментари